SKC is vanavond te zien in het televisieprogramma ”Radar”.

Met de verborgen camera gaat het programma langs bij 11 winkels van bekende modemerken om te onderzoeken wat er aan duurzame kleding in de winkels hangt. Centraal staat de vraag: wat verstaan de kledingmerken precies onder duurzaamheid en hoe duurzaam is dat eigenlijk?

Willemijn Rooijmans van Schone Kleren Campagne reageert op de beelden. ”Veel merken claimen dat ze duurzaam bezig zijn, maar als je gaat onderzoeken wat dat precies betekent blijken het vaak slechts mooie woorden te zijn, maar weinig concrete actie.”

Kijk hieronder het Radar item over de kledingindustrie of bekijk de volledige uitzending om 20.30 op NPO 1.

Schone(re) kleding

Wil jij ook schone(re) kleding dragen, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Laat je niet verleiden door vage duurzaamheidsclaims van merken. Lees hier de tips die we voor Radar op een rijtje hebben gezet of bestel het SKC  info-pakket vol tips, informatie & challenges!

 

 

 

Gerelateerd nieuws
8 maart 2022
Nike: high time to #PayYourWorkers!
Op Internationale Vrouwendag start de PayYourWorkers / Respect Labour Rights-campagne een actie om Nike verantwoordelijkheid te laten nemen voor de kledingarbeiders van de Violet kledingfabriek…