Campagnefilmpje ‘Lisa’s eerste werkdag’ voorbeeld van genuanceerde, menswaardige communicatie over ontwikkelingssamenwerking.

IDleaks is sinds 2011 hét platform voor professionals, studenten en geïnteresseerden in ontwikkelingssamenwerking dat zich inzet voor een open en genuanceerd debat over ontwikkelingssamenwerking en betere communicatie over landen in ontwikkeling. Dit laatste gebeurt onder andere door de jaarlijkse IDLeaks Awards. Er zijn twee awards: een hoogvlieger voor respectvolle communicatie en een vlieg in het oog voor filmpjes die stereotyperend zijn. Ons campagnefilmpje ‘Who Runs the World, Girls!’ won vorig jaar de hoogvlieger juryprijs. Dit jaar hopen we genoeg stemmen te halen voor de publieksprijs.
Vind jij ons campagnefilmpje ook het beste voorbeeld van genuanceerde, eerlijke, menswaardige en respectvolle communicatie over ontwikkelingssamenwerking?

Gerelateerd nieuws
20 nov, 2019
Wat ‘respect’ voor Zara betekent
Zara’s moederconcern Inditex presenteert zich als een uiterst transparant bedrijf en beweert dat de belangen van de mensen die de kleding fabriceren de hoogste prioriteit…