Campagnefilmpje ‘Lisa’s eerste werkdag’ voorbeeld van genuanceerde, menswaardige communicatie over ontwikkelingssamenwerking.

IDleaks is sinds 2011 hét platform voor professionals, studenten en geïnteresseerden in ontwikkelingssamenwerking dat zich inzet voor een open en genuanceerd debat over ontwikkelingssamenwerking en betere communicatie over landen in ontwikkeling. Dit laatste gebeurt onder andere door de jaarlijkse IDLeaks Awards. Er zijn twee awards: een hoogvlieger voor respectvolle communicatie en een vlieg in het oog voor filmpjes die stereotyperend zijn. Ons campagnefilmpje ‘Who Runs the World, Girls!’ won vorig jaar de hoogvlieger juryprijs. Dit jaar hopen we genoeg stemmen te halen voor de publieksprijs.
Vind jij ons campagnefilmpje ook het beste voorbeeld van genuanceerde, eerlijke, menswaardige en respectvolle communicatie over ontwikkelingssamenwerking?

Gerelateerd nieuws
8 maart 2022
Nike: high time to #PayYourWorkers!
Op Internationale Vrouwendag start de PayYourWorkers / Respect Labour Rights-campagne een actie om Nike verantwoordelijkheid te laten nemen voor de kledingarbeiders van de Violet kledingfabriek…
31 januari 2022
SKC te zien in “Radar”
SKC is vanavond te zien in het televisieprogramma ''Radar''. Met de verborgen camera gaat het programma langs bij 11 winkels van bekende modemerken om te…