Campagne

Kleren

Schone

De kledingindustrie in Pakistan vormt de ruggengraat van de landelijke export, maar de competitie vanuit Aziatische landen is enorm. Onder andere in India, Bangladesh, Vietnam en China liggen de lonen lager en is de industrie groter. Dat maakt het aantrekkelijker voor modemerken om daar te produceren. Hoewel Pakistan de vierde grootste katoenproducent ter wereld is, hebben katoenproducten maar een klein aandeel in de export. Pakistan loopt achter op trainingsfaciliteiten die in staat zijn om vaardigheden te verbeteren, faciliteiten die bijvoorbeeld in China wel hoog liggen. Hedendaagse technologieën zijn cruciaal om als land relevant te blijven binnen de kledingindustrie.

Homeworkers
In Pakistan wordt de kledingindustrie niet alleen gedragen door fabrieken, er werken namelijk ook miljoenen vrouwen vanuit huis. Deze vrouwen doen veel handwerk zoals kledingstukken van kralen en borduursel voorzien, ritsen en knopen opzetten, zakken opzetten en labels vastnaaien. Omdat de vrouwen vanuit huis werken en het priegelwerk kan zijn, moeten kinderen vaak mee helpen.
Thuiswerkers worden niet erkend als officiële arbeiders, waardoor rechten die in fabrieken gelden niet voor hen opgaan.

  • Bevolkingsaantal: 197 miljoen inwoners

  • Exportwaarde kleding: (2018) €1 miljard

  • Minimumloon: €94 (15.000 rupees) per maand

  • Leefbaar loon: (2017) €238 (37.886 rupees) per maand

Op de hoogte blijven van onze campagnes en nieuws? Volg ons dan op Facebook, Instagram en Twitter!
Liever op een andere manier geinformeerd worden?

Het laatste nieuws over Pakistan

Er zijn nog geen berichten binnen deze categorie