1. Algemeen
Een heldere klachtenprocedure verbetert de kwaliteit van ons werk en verhoogt het vertrouwen van belanghebbenden. De medewerkers van Schone Kleren Campagne (SKC) streven ernaar jou als donateur, geïnteresseerde of vertegenwoordiger van een organisatie zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat uitingen of handelen van SKC niet aan jouw verwachtingen voldoen. Je kunt SKC daarvan op de hoogte stellen. Wij streven naar een constructieve manier van klachten afhandeling. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld.
2. Start van de klachtenprocedure
Je kunt een klacht op verschillende manieren indienen:
Stuur een brief naar:
Schone Kleren Campagne
T.a.v. Klachtenbeheer
Postbus 11584
1001 GN Amsterdam
Stuur een e-mail naar:
Binnen vijf werkdagen ontvang je een bevestiging van ontvangst, inclusief informatie over de verdere afhandeling van de klacht. In beginsel ontvang je binnen vier weken na indienen van de klacht een reactie van SKC. Ook indien meer tijd nodig is voor een zorgvuldige afhandeling van de klacht ontvang je daarvan binnen deze vier weken bericht.
3. Behandeling van de klacht
De SKC teamcoordinator ziet erop toe dat de klacht zorgvuldig wordt beantwoord. In beginsel worden klachten in een schriftelijke procedure behandeld. In uitzonderlijke gevallen kan een nadere mondelinge toelichting wenselijk worden geacht.
4. Beroepsmogelijkheid
Als je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht kun je schriftelijk in beroep gaan bij Het Bestuur van Schone Kleren Campagne, door een brief te sturen naar:
Schone Kleren Campagne
T.a.v. het Bestuur
Postbus 11584
1001 GN Amsterdam
Binnen twee weken na ontvangst van het beroep tegen de afhandeling van de klacht wordt een ontvangstbevestiging gestuurd met vermelding van de behandeling van het beroep. In beginsel ontvang je binnen zes weken een reactie. Indien meer tijd nodig is voor een zorgvuldige afhandeling van de klacht in beroep ontvang je daarvan binnen zes weken bericht.
5. Behandeling van het beroep
Het bestuur van Schone Kleren Campagne ziet erop toe dat de klacht in beroep zorgvuldig wordt beantwoord. In beginsel wordt de klacht in beroep in een schriftelijke procedure behandeld. In uitzonderlijke gevallen kan een nadere mondelinge toelichting wenselijk worden geacht.
6. Klachtenbeheer bij Schone Kleren Campagne
Klachten zijn een waardevolle bron van informatie voor ons functioneren en het imago bij belanghebbenden. Daarom besteden wij veel aandacht aan klachten. Jaarlijks worden klachten gerapporteerd aan het team en aan het bestuur en wordt bezien of klachten vertaald kunnen worden in beleidsverbeteringen.